Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Η «επανάσταση» των εμπόρων

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΥΤΟΔΙΚΙΑ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΟΥΣ ΑΦΡΙΚΑΝΟΥΣ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΕΣ 
Η «επανάσταση» των εμπόρων
 
Γνωρίζαμε ότι η φωτογραφική και κινηματογραφική κάμερα είναι όπλο στα κατάλληλα χέρια. Οι σκηνές που έζησε το εμπορικό κέντρο της Αθήνας το προηγούμενο Σάββατο το επιβεβαίωσαν με άγριο τρόπο.
Αυτή τη φορά τα κανάλια δεν την πάτησαν. Τουλάχιστον δύο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας μετέδωσαν την είδηση με τη σοβαρότητα που απαιτείται όταν βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα εξαιρετικά επικίνδυνο νέο φαινόμενο, την ανοιχτή δηλαδή αυτοδικία όσων θεωρούν ότι πρέπει να διώξουμε εδώ και τώρα τους μετανάστες από τη χώρα - και μάλιστα «μόνοι μας», επειδή η πολιτεία ολιγωρεί.

Ο λόγος για την προγραμματισμένη επιδρομή εναντίον Αφρικανών μικροπωλητών μιας οργανωμένης ομάδας «αγανακτισμένων πολιτών» μέρα μεσημέρι, στο πιο κεντρικό σημείο της πρωτεύουσας, στην οδό Ερμού, το μεσημέρι του προηγούμενου Σαββάτου. Το αποτέλεσμα ήταν να βαφεί αυτή η επίθεση με αίμα. Οι μετανάστες και οι αντιρατσιστικές οργανώσεις καταγγέλλουν άγριο ξυλοδαρμό ορισμένων μικροπωλητών, ενώ οι επιδρομείς επιδεικνύουν τον δικό τους τραυματία.

Οργανωμένη κίνηση

Δεν είναι πρώτη φορά που δημιουργούνται επεισόδια μεταξύ μεταναστών (ή και Ελλήνων μικροπωλητών) και επαγγελματιών που θεωρούν ότι θίγονται από τη δράση τους. Μόνο που αυτή τη φορά τίποτα δεν ήταν αυθόρμητο και τυχαίο.

Η περιγραφή του βραδινού δελτίου του Γιάννη Παπαδόπουλο στον ANT1 (12.4.2010) είναι απολύτως σαφής:

«Με ακραίο τρόπο, προσπαθώντας να υποκαταστήσει την αστυνομία, μια ομάδα 20 ατόμων επιχείρησε να απομακρύνει από το κέντρο της Αθήνας παράνομους μετανάστες μικροπωλητές. Οι κυνηγοί των μεταναστών είχαν μαζί τους μάλιστα και κάμερα για να καταγράφουν την καταδίωξη. Στην Ερμού, λοιπόν μπροστά σε περαστικούς και μικρά παιδιά απειλήθηκαν σοβαρά επεισόδια με καδρόνια και καρεκλοπόλεμο. Αλήθεια είναι ότι το παράνομο εμπόριο δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην οικονομία. Και ασφαλώς πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις αρχές. Όμως από την άλλη, κανείς δεν δικαιούται να παίρνει όπως θα δείτε το νόμο στα χέρια του και να συμπεριφέρεται κατ’ αυτό τον τρόπο.

Με ακραίο και προκλητικό τρόπο μια ομάδα νταήδων αποφασίζει να πάρει το νόμο στα χέρια της και πραγματοποιεί επιχείρηση σκούπα για να καθαρίσει τον ιστορικό δρόμο από τους παράνομους μικροπωλητές. Μπροστά στα έντρομα βλέμματα των πολιτών εκτυλίσσονται σκηνές έντασης και βίας με πρωταγωνιστές τα μέλη της πρωτοβουλίας κατά του παρεμπορίου.

Τα μέλη της Πρωτοβουλίας βρέθηκαν στην περιοχή προφασιζόμενα ότι συλλέγουν στοιχεία για την έκνομη δραστηριότητα των έγχρωμων μικροπωλητών και ότι απλώς ήθελαν να τους βιντεοσκοπήσουν. Οι εικόνες, βέβαια κατέγραψαν την καταδίωξη των μεταναστών με καδρόνια και καρέκλες. Η συλλογή στοιχείων στην πράξη αποδείχτηκε ότι επρόκειτο για διωγμό, με τα μέλη της Πρωτοβουλίας να κινούνται ως τιμωροί των μικροπωλητών με το μαϊμού εμπόρευμα. […] Απόδειξη βέβαια των προπηλακισμών που υπέστησαν οι μετανάστες ήταν ο τραυματισμός ενός εξ αυτών».

Αλλά και ο Alpha δεν έκρυψε ότι οι επιδρομείς ήταν «μέλη εθνικιστικών οργανώσεων», ενώ μετέδωσε στις δικές του ειδήσεις τη μαρτυρία μιας γυναίκας, η οποία μιλούσε με φρίκη για την επίθεση εναντίον ενός μετανάστη που τραυματίστηκε: «Τον έπιασε τον ένα και του χτυπούσε το κεφάλι πάνω σ’ ένα πεζούλι μαρμάρινο. Ο κόσμος σοκαρίστηκε».

Τα αποκαλυπτικά βίντεο

Από την πλευρά τους οι επιδρομείς μιλούν για επίθεση των μεταναστών και ισχυρίζονται ότι μοναδικός τους σκοπός ήταν «να φωτογραφήσουν και να μαγνητοσκοπήσουν την ασύδοτη δράση των παράνομων μικροπωλητών και την αδράνεια των αρμόδιων αρχών». Μόνο που τους διαψεύδουν τα δικά τους βίντεο και τα δικά τους λόγια. Δύο από τους μετέχοντες στην επιδρομή έχουν αναρτήσει στο διαδίκτυο τα βίντεο που τράβηξαν οι ίδιοι από τη σκηνή των επεισοδίων και εκεί καταγράφονται όλες οι ανατριχιαστικές λεπτομέρειες και αποδεικνύεται ότι όχι μόνο κυνήγησαν με απειλές και βρισιές τους μετανάστες, αλλά και ότι το τελευταίο που τους ενδιέφερε ήταν η απλή «φωτογράφηση». Φυσικά λείπει η σκηνή με το βάρβαρο χτύπημα του μετανάστη που περιέγραψε η αυτόπτης στον Alpha, αλλά το κλίμα και η αγριότητα της επίθεσης δεν είναι δυνατόν να περάσουν απαρατήρητα από όποιον παρακολουθήσει το υλικό αυτό.

Από την αρχή η ομάδα προκαλεί τους μικροπωλητές. Τους φωτογραφίζουν όλοι μαζί επιδεικτικά λέγοντας: «This is from Mafia. Are you Mafia?» Οι μικροπωλητές μαζεύουν την πραμάτια τους και αρχίζουν φοβισμένοι να φεύγουν. Κάποιος περαστικός απορεί: «Τι μαφία; Επειδή πουλάει τσάντες;» «Ναι», απαντά με σιγουριά ο «ακτιβιστής». Και εξηγεί: «Πουλάει και τέτοια η μαφία. Αμα δεν το ξέρετε, υπάρχουνε στοιχεία. Τα πάντα, μέχρι οδοντογλυφίδες πουλάει η μαφία. Προκειμένου να μας διαλύσουν αγαπητέ μου μέχρι και οδοντογλυφίδες πουλάνε. Και συμμετέχετε όλοι σε ένα έγκλημα όταν αγοράζετε από αυτούς». Κάποιος διαμαρτύρεται: «Αφού είναι φτηνά, γιατί να μην πάρω;» Η απάντηση είναι άμεση: «Σοβαρά; Τα δίνουν φτηνά; Προϊόν παιδικής εργασίας, αγαπητέ μου; Ενισχύετε τη μαφία, αλλά δεν το καταλαβαίνετε». Αλλοι περαστικοί διαμαρτύρονται για τη λήψη των φωτογραφιών, επικαλούμενοι τα προσωπικά δεδομένα για να λάβουν την απάντηση: «Οι δημοσιογράφοι του Mega που τραβάνε, τι κάνουνε;» Οι μικροπωλητές αποχωρούν κουβαλώντας τους μπόγους τους και διαμαρτύρονται σποραδικά για να δεχτούν κραυγές: «Go home! Mafia! Mafia!» Κάποιοι απ’ τους αποχωρούντες τολμούν να πουν «Racists», για να δεχτούν νέες επιθέσεις. «Α στο διάολο από δω πέρα μαλακισμένα! Φύγετε! Μαζεύτε τα!» Από τη στιγμή αυτή αρχίζει το κυνηγητό με κραυγές «Φύγετε! Εξω ρε καριόληδες! Γαμημένοι! Πουσταριά (δις)! Εξω ρε! Πίσω ρε, πίσω. Α γαμηθείτε ρε! Φύγετε! Στον κώλο σου! Πίσω ρε… είμαστε λίγοι ρε μαλάκες! Αλήτες γαμώ τον Κακλαμάνη σας! Black men! Πιάστονε… Αστυνομία…»

Ακούγετε μια κυρία να λέει: «Τι γίνεται;» Και της απαντά ο «ακτιβιστής»: «Τους μαζεύουν». Κι εκείνη με απορία: «Γιατί τους μαζεύουν;». Η απάντηση: «Γιατί μας κλείσαν τα μαγαζιά και πληρώναμε φόρους είκοσι χρόνια». Και για να μη μείνει καμιά αμφιβολία συμπληρώνει: «Θα μαζέψουμε κι απ’ τη Βουλή τους υπόλοιπους».

Τα δυο αυτά αποκαλυπτικά βίντεο τα έχουν τραβήξει μέλη της ομάδας των «ακτιβιστών» που φέρουν τα χαρακτηριστικά ψευδώνυμα «Ελληνικό DNA» και «Ανυπόταχτος Ελληνας». Από τα υπόλοιπα βίντεο που έχουν ανεβάσει στο You Tube οι δυο αυτοί θιγόμενοι «έμποροι» προκύπτει ότι πρόκειται για ειδικευμένους «εικονολήπτες» που μετέχουν σε όλες τις κινητοποιήσεις «αγανακτισμένων» στις συνοικίες της Αθήνας. Το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ υποτίθεται πως ο σκοπός του εγχειρήματος ήταν να βιντεοσκοπηθεί το παράνομο εμπόριο στο κέντρο της Αθήνας, ούτε αυτά ούτε κανένα άλλο βίντεο από την επιχείρηση στην οδό Ερμού δεν αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της κίνησης «Παρεμπόριο Stop». Αντίθετα υπάρχουν πολλά βίντεο και φωτογραφίες τραβηγμένα σε προγενέστερη φάση, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν υπήρχε καμιά ανάγκη για να οργανωθεί το αιματηρό «χάπενινγκ».

Στο πολιτικό προφίλ της ομάδας που οργάνωσε την επιχείρηση κατά των μεταναστών αναφερόμαστε σε άλλες στήλες. Αλλά ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που οργανώθηκε η κινητοποίηση.

1. Η πρώτη κίνηση της ομάδας ήταν η κατάθεση στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου μηνυτήριας αναφοράς κατά του δημάρχου Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη, του αρμόδιου αντιδημάρχου και της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ., ως υπευθύνων «για το κατάντημα που παρουσιάζει η Αθήνα λόγω του παρεμπορίου» (19.3.2010).

2. Το δεύτερο στάδιο ήταν η δημιουργία μιας ιστοσελίδας στο Facebook με διακηρυγμένο σκοπό «να συμβάλει στην καταδίκη του δημάρχου Αθηναίων κ. Νικήτα Κακλαμάνη, του αντιδημάρχου, υπεύθυνου για την Δημοτική Αστυνομία κ. Ανδρέα Παπαδάκη και της φυσικής ηγεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας». Ο συνδυασμός των δυο πρώτων κινήσεων μοιάζει με προσπάθεια αντιπερισπασμού στη διαφαινόμενη τάση υποστήριξης του κ. Κακλαμάνη από το ΛΑΟΣ στις προσεχείς δημοτικές εκλογές.

3. Το τρίτο στάδιο είναι η δημοσίευση στη σελίδα της πρόσκλησης: «Μαζευόμαστε μπροστά από τα Mc Donalds στην πλ. Συντάγματος και πορευόμαστε όλοι μαζί κατά μήκος της Ερμού και φωτογραφίζουμε τους παρανόμους μικροπωλητές καθώς και τους αστυνομικούς που κάθονται και τους κοιτούν ή -αν θέλετε- παίζουν κρυφτούλι με τον καφέ στο χέρι. Σε καμιά περίπτωση αυτό δεν αποτελεί κάλεσμα για διαδήλωση ή οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια. Ο σκοπός μας είναι να ενισχύσουμε το αρχείο μας με εικόνες παραβατικότητας και αδράνειας του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Προκαταβολικά, λέμε ότι δεν θα γίνει καμιά ανταλλαγή κουβεντών, ύβρεων ή οτιδήποτε άλλο με τους παρανομούντες αλλοδαπούς, ακόμη και αν αυτοί αντιδράσουν. Εμείς απλά θα τους φωτογραφίζουμε και θα τους μαγνητοσκοπούμε».

Οι απόψεις των «ακτιβιστών»

Είδαμε πόσο τηρήθηκαν όλα αυτά. Αλλά εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει και ο τρόπος που υποδέχτηκε το γεγονός η ομάδα στο Facebook. Ενας από τους επισκέπτες ξεσπαθώνει: «Η μόνη λύση, πάρτε τα όπλα, αντισταθείτε επιτέλους για τη ζωή σας, αυτό το κράτος δεν είναι πλέον ελληνικό. Πολεμήστε το». Το μόνο που βρίσκει να του απαντήσει ο Δούμας είναι ότι «πριν πάρετε τα όπλα δεν παίρνετε καμιά φωτογραφία ή κανένα βίντεο για την δώσουμε στον εισαγγελέα; Κι αυτό βοηθάει».

«Φίλε», λέει άλλος επισκέπτης, «εγώ με μια ομάδα πέντε αντρών μπορώ να τους μαζέψω σε λιγότερο από μια βδομάδα όλους» και καταλήγει με την αγαπημένη προφητεία των Χρυσαυγιτών: «έσσεται ήμαρ». Ο Δούμας επισημαίνει ευγενικά ότι «δεν νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε τους μπράβους, το ζητούμενο είναι να ζητήσουμε τα ρέστα μας πριν αναζητήσουμε τη λύση στην αυτοδικία», αλλά τον καλεί στην «ομάδα ακτιβισμού» και του ζητά να του στείλει «προσωπικό μήνυμα με το πώς μπορεί να συμβάλει».

Όταν άλλος επισκέπτης-οπαδός επαναλαμβάνει το γνωστό περί «δεμένων χεριών» της αστυνομίας, και ισχυρίζεται ότι οι πολιτικοί «είναι πουλημένοι στα ξένα συμφέροντα ή είναι μέλη μυστικών εταιρειών που κινούνται εναντίον της Ελλάδος», ο αρχηγός της ομάδας εξηγεί: «Παρά ταύτα, για να μπορέσει κανείς να κατηγορήσει τους πολιτικούς πρέπει να αναγκάσει τα όργανά τους να τους ‘δώσουν’. Γι’ αυτό κινούμαστε κατά της δημοτικής αστυνομίας και της ΕΛ.ΑΣ. Για να αναγκασθούν να πουν δημοσίως, ‘ο τάδε μού έδωσε αυτήν την εντολή’».

Στο τέλος αυτής της συζήτησης παρεμβαίνει με την ιδιότητα του «νομικού συμβούλου της κίνησης» ο δικηγόρος Γιάννης Ζωγράφος, ο οποίος χαρακτηρίζει «φιλοσοφικές ενατενίσεις περί τις πολιτικής κατάστασης» τον παραπάνω διάλογο και καλεί τους μετέχοντες «να μπουν στην ομάδα» για να προσφέρουν πρακτικά σε υλικό και σε παρουσία στην προσπάθεια. Η κατάληξή του είναι σιβυλλική: «Τα υπόλοιπα τα ξέρουμε ή στη χειρότερη περίπτωση δεν θέλουμε να τα μάθουμε, γιατί δεν βοηθάνε τον κοινό σκοπό που αναλάβαμε κατά του παρεμπορίου».

Οσο για τον χαρακτήρα της παρέμβασης στην οδό Ερμού, αυτόν δεν τον αμφισβητούν ούτε οι θερμότεροι υποστηρικτές της ομάδας. Το αστείο είναι ότι ενώ ο κ. Δούμας επιχειρεί να μας πείσει ότι οι «ακτιβιστές» του υπήρξαν θύματα και κυνηγήθηκαν από τους μετανάστες, η ίδια η ομάδα του τον διαψεύδει:

«Μια σημερινή κωλοφυλλάδα», γράφει ένας αγανακτισμένος επισκέπτης-οπαδός, «έγραφε για εξώφυλλο το αντίθετο, ότι δηλαδή Αφρικανοί πήρανε στο κυνήγι Ελληνες στη συμπλοκή. Ε ρε προπαγάνδα από τα τσογλάνια με το ζόρι».

Καταγγέλλεται, δηλαδή ως προπαγάνδα αυτό που επίσημα υποστηρίζει η ομάδα ότι έγινε! Παρακάτω άλλος προσθέτει: «Με μεγάλη χαρά βλέπω ότι περάσατε στη δράση. Επιτέλους χύθηκε λίγο αίμα για όσα ωραία συζητάμε εδώ και καιρό. Πρέπει να χυθεί κι άλλο, δυστυχώς».

Ορισμένοι αισθάνονται ως νέοι Λεωνίδες: «Κάποτε 300 τα έβαλαν με χιλιάδες». Και όλοι βέβαια -εκτός από τους επικεφαλής- συμφωνούν στο ποιός κυνηγούσε ποιόν: «Μπράβο σας παιδιά», γράφει ο επισκέπτης με το ψευδώνυμο Παύλος Μελάς, «δέκα άτομα και τους τρέξατε». Και μια επισκέπτρια κραυγάζει: «ταμ-ταμ χτυπάει ο σκυλάραπας». Βέβαια όλοι έχουν συνείδηση του περιθωριακού χαρακτήρα της ομάδας τους. Απογοητευμένος, ο ίδιος ο Δούμας καταγγέλλει: «400 είπαν ότι θα έρθουν σίγουρα και 15 εμφανίστηκαν».

Όλα αυτά θα είχαν απλά μια θέση στο μακρύ κατάλογο των κινητοποιήσεων της Ακροδεξιάς κατά των μεταναστών που πυκνώνουν την τελευταία περίοδο, αν δεν συνοδεύονταν από δυο κινήσεις υπεύθυνων θεσμικών οργάνων, τα οποία με τον τρόπο τους εμφανίζονται να ενθαρρύνουν την αυτοδικία. Πρώτα πρώτα η αστυνομία, η οποία κατέφθασε κατόπιν εορτής και συνέλαβε μόνο μια ντουζίνα μετανάστες, από τους οποίους κρατήθηκαν οι μισοί γιατί δεν είχαν χαρτιά. Η δράση των «ακτιβιστών» θεωρήθηκε προφανώς εντός των ορίων του νόμου. Ακολούθησε ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας, ο οποίος με μια δήλωση Πόντιου Πιλάτου διαχωρίζει τη θέση του από τις δύο πλευρές, αλλά καταλογίζει όλη την ευθύνη στην ύπαρξη του παρεμπορίου, επιτρέποντας έτσι στον επικεφαλής της «ομάδας» να επιχαίρει, και ως λύση προτείνει τη μονιμοποίηση των αντιδημοκρατικών μέτρων «έκτακτης ανάγκης» της ολυμπιακής περιόδου.

Η αποδοχή της αυτοδικίας ως «αναγκαίου κακού» είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να συμβεί σε μια τόσο δύσκολη περίοδο για την ελληνική κοινωνία.

 
Εμποροι ή «εθνικοακτιβιστές»;

Τα πρόσωπα που δίνουν τον τόνο στην ομάδα «Παρεμπόριο Stop» έχουν μια πολύ σαφή τοποθέτηση στο πολιτικό φάσμα, όσο κι αν οι ίδιοι σε δημόσιες δηλώσεις τους αποκρούουν τη συσχέτισή τους με κομματικούς σχηματισμούς.

Επικεφαλής της ομάδας των αυτοαποκαλούμενων «ακτιβιστών» είναι ο Παναγιώτης Δούμας, ο οποίος προβάλλει την ιδιότητα του καταστηματάρχη και τη συνδικαλιστική του θέση στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Αττικής.

Όμως ο κ. Δούμας έχει σαφή πολιτική ταυτότητα και συνεχή δράση τα τελευταία χρόνια στα κόμματα και τα έντυπα της Ακροδεξιάς. Από το 2005 προσχώρησε μαζί με τα άλλα στελέχη του λεπενικού Ελληνικού Μετώπου στο ΛΑΟΣ του Γιώργου Καρατζαφέρη και δραστηριοποιείται στην ΟΚΕ Εμπορίου του κόμματος. Αλλά η δράση του ξεκινά πολύ νωρίτερα. Το 1985 τον βρίσκουμε στη νεολαία της ΕΠΕΝ, το κόμμα δηλαδή που ίδρυσε ο δικτάτορας Παπαδόπουλος. Με πρόεδρο τον Μάκη Βορίδη, ο Δούμας ορίζεται μέλος της Κεντρικής Συντονιστικής Επιτροπής της οργάνωσης αυτής από το 1987 μέχρι το 1989. Το 1994 μετέχει με τον Βορίδη στη ίδρυση του Ελληνικού Μετώπου και εκλέγεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του, θέση που κρατά μέχρι την αυτοδιάλυση του αποτυχημένου αυτού εγχειρήματος. Στο διάστημα αυτό μετέχει ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Μετώπου σε τοπικές και εθνικές εκλογές, ενώ το 2000 μετέχει στην κοινή εκλογική κάθοδο Ελληνικού Μετώπου – Πρώτης Γραμμής, με επικεφαλής τον Κώστα Πλεύρη.

Θυμίζουμε ότι το Ελληνικό Μέτωπο, αντιγράφοντας την πορεία του Λεπέν, επικέντρωνε την πολιτική του θεματολογία σχεδόν αποκλειστικά στο ζήτημα της μετανάστευσης. Σήμερα ο Δούμας είναι μέλος του «Δικτύου 21» και συνεργάζεται ως αρθρογράφος (ή γελοιογράφος) με τα έντυπα του «χώρου» Ελεύθερος Κόσμος, Ελεύθερη Ωρα, Patria και τις διαδικτυακές Ελληνικές Γραμμές, κεντρικό όργανο του εν υπνώσει Ελληνικού Μετώπου.

Παράλληλη πορεία ακολουθούν και άλλα προβεβλημένα μέλη της ομάδας «Παρεμπόριο Stop». Ο εκδότης και βιβλιοπώλης Ιωάννης Γιαννάκενας είναι κι αυτός πολιτευτής και στέλεχος του ΛΑΟΣ. Την πολιτική του καριέρα την ξεκίνησε από το σκληρό φιλοχουντικό και εθνικοσοσιαλιστικό ΕΝΕΚ το 1985. Μετείχε κι αυτός στην ίδρυση του Ελληνικού Μετώπου το 1994 και εκλέχτηκε στην Κεντρική του Επιτροπή, μέχρι που μεταπήδησε μαζί με τους συντρόφους του το 2005 στο κόμμα Καρατζαφέρη. Δοκίμασε κι αυτός την τύχη του σε διάφορες εκλογικές αναμετρήσεις με τα σχήματα στα οποία μετείχε. Πολιτεύθηκε και το 2000 με την κοινή κάθοδο υπό τον Πλεύρη. Είναι γραμματέας του Πανελλήνιου Συνδέσμου Μαχητών και Φίλων της Εθνικής Αντιστασιακής Οργανώσεως «Χ», ενώ μεταξύ άλλων εκδίδει τα βιβλία στελεχών και νοσταλγών της χούντας.

Ο Δημήτρης Ζαφειρόπουλος, εκδότης σήμερα του φιλοχουντικού Ελεύθερου Κόσμου, υπήρξε πρώην υπαρχηγός της Χρυσής Αυγής και τον περασμένο Σεπτέμβριο προκάλεσε αναστάτωση στο ΛΑΟΣ, όταν ο Καρατζαφέρης ανακάλεσε την αρχική του απόφαση να τον χρίσει κομματικό υποψήφιο. Μόλις έγινε γνωστή η πολιτική ταυτότητα του Ζαφειρόπουλου, ο αρχηγός του ΛΑΟΣ τον έβγαλε από τις κομματικές λίστες παρά το γεγονός ότι είχε ο ίδιος ανακοινώσει επισήμως και μάλιστα από την κομματική εφημερίδα την υποψηφιότητά του στο νομό Αχαϊας. Από τη στιγμή αυτή ξεκίνησε και μια ανοιχτή διαφοροποίηση της σκληρής ομάδας των ακροδεξιών γύρω από την εφημερίδα αυτή, με σχόλια κι επικρίσεις για το ΛΑΟΣ. Στους μήνες που μεσολάβησαν έχει συγκροτηθεί ένα ρεύμα κριτικής από τα (ακόμα πιο) δεξιά στον Καρατζαφέρη με πολλές διακυμάνσεις. Μια από τις τελευταίες σημειώθηκε με την παρασπονδία Κουριαννίδη (βλ. Ιός, «Μεταξύ εθνικοσοσιαλισμού και εθνικοσουρεαλισμού», 10.4.2010). Φαίνεται ότι το νέο επεισόδιο σ’ αυτές τη διελκυστίνδα διεκδίκησης της ηγεμονίας στο χώρο της Ακροδεξιάς έχει σχέση με την πρωτοβουλία που παρουσιάζουμε.

Και οι τρεις προαναφερόμενοι συνυπογράφουν μαζί με άλλους έξι τη μηνυτήρια αναφορά κατά του Κακλαμάνη.

Στην ιστοσελίδα που έχει ανοίξει στο Facebook η ομάδα «Παρεμπόριο Stop» προβάλλεται ως «υπεύθυνος επιχειρήσεων» ο Παναγιώτης Δούμας, ενώ έχουν ενδιαφέρον και οι ιδιότητες με τις οποίες εμφανίζονται οι συνεργάτες του. Βλέπουμε πολλούς «υπεύθυνους ακτιβισμού», έναν «υπεύθυνο περιφρούρησης», έναν «υπεύθυνο κινητοποίησης», έναν «υπεύθυνο οργάνωσης». Παράξενες αρμοδιότητες για μια παρέα του Facebook. Περίεργο είναι και το γεγονός ότι αυτές οι αρμοδιότητες (και τα πρόσωπα) άλλαξαν μετά την εκδήλωση του «ακτιβιστικού» χάπενινγκ του προηγούμενου Σαββάτου. Στην ίδια σελίδα συναντάμε ως «νομικό σύμβουλο» της ομάδας τον Γιάννη Ζωγράφο που αρθρογραφεί στον Ελεύθερο Κόσμο και ως «υπεύθυνο Τύπου» τον Βαγγέλη Χανιώτη, αρθρογράφο της ίδια εφημερίδας και συγγραφέα βιβλίων του χώρου. Σ’ ένα απ’ αυτά τον πρόλογο έχει γράψει ο Ζαφειρόπουλος και τον επίλογο ο Πλεύρης. Ενα πραγματικό εθνικιστικό σάντουιτς. Οπως άλλωστε είπε ο Ζαφειρόπουλος στην παρουσίασή του, «το βιβλίο αυτό είναι εθνικιστικό και απευθύνεται σε εθνικιστές. Σ’ όποιον αρέσει».


Η φτηνή ζωή των μεταναστών

Το πού μπορεί να οδηγήσει η λογική της αυτοδικίας και το μίσος προς τους μετανάστες μπορεί κανείς να το διαπιστώσει αν ανατρέξει στον μακρύ κατάλογο των θυμάτων της αντιμεταναστευτικής βίας τα τελευταία χρόνια. Βέβαια για τα θύματα αυτά δεν έχουν συνήθως χρόνο στα δελτία τους οι ατσαλάκωτοι κύριοι και κυρίες της ενημέρωσης που συναγωνίστηκαν σε δάκρυα για το διαμελισμένο μικρό Αφγανό, μόνο και μόνο επειδή μπορούσαν να αποδώσουν το έγκλημα σε «τρομοκράτες-κτήνη».

Πόσες φορές συνομίλησαν άραγε οι παρουσιαστές των ειδήσεων με στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. για να διευκρινίσουν αν όντως οι δεκάδες θάνατοι μεταναστών οφείλονται πράγματι σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών ή στο οπλισμένο χέρι ενός Ελληναρά, που βγάζει το μίσος και το φόβο του χτυπώντας έναν μετανάστη;

Πόσες φορές υποβάθμισαν την είδηση για δεκαεξάχρονα παιδιά μετανάστες που δολοφονήθηκαν στην Κρήτη, στο Βόλο ή στη Βοιωτία, όπου προχθές ακόμα έκαψαν κάποιον ζωντανό;

Πόσες φορές ακόμα θα προβάλλουν στα δελτία και στις εκπομπές τους μισαλλόδοξα κηρύγματα που δηλητηριάζουν και παρακινούν σε αγριότητες τους φοβισμένους τηλεθεατές τους;

Πάνω από 50 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους τα τελευταία δέκα χρόνια μόνο από «τυχαίες εκπυρσοκροτήσεις», «αδιευκρίνιστες συνθήκες», «παθολογικά αίτια», «ανεξήγητες αυτοκτονίες» και τη «δίκαια οργή νοικοκυραίων». Σ' αυτόν τον αριθμό δεν περιλαμβάνονται οι θάνατοι λόγω έλλειψης μέτρων ασφαλείας σε εργασιακούς χώρους. Σ' αυτόν τον αριθμό δεν περιλαμβάνονται οι νεκροί από νάρκες ή πνιγμούς στον Έβρο και στο Αιγαίο. Σ' αυτόν τον αριθμό δεν περιλαμβάνονται οι νεκροί σε ανταλλαγές πυροβολισμών με αστυνομικούς και φυσικά δεν περιλαμβάνονται τα «βολικά» ξεκαθαρίσματα λογαριασμών. Ανώνυμοι μετανάστες, ανώνυμες και κυρίως ατιμώρητες και οι δολοφονίες τους. Θυμίζουμε λίγες μόνο από αυτούς τους θανάτους-δολοφονίες αθώων νέων, εφήβων και παιδιών:

Μοχάμεντ Καμράν Ατίφ από ξυλοδαρμό αστυνομικών.

Αριβάν Οσμάν Αμπντουλάχ από ξυλοδαρμό λιμενικών.

Ο Χουσεΐν Ζαχιντούλ και ο Μοχάμεντ Ασράφ βρήκαν τραγικό θάνατο στο ρέμα της Π. Ράλλη έπειτα από καταδίωξη αστυνομικών.

O Αμπνουλακαρίμ Γιάγια Ιντρίς πέθανε μετά από ξυλοδαρμό στο Α.Τ. Ομόνοιας

Ο Ίλμι Λατές, πατέρας 5 παιδιών από πισώπλατο πυροβολισμό εξ επαφής.

Ο 25χρόνος νιγηριανός Τόνυ Ονούοχα δολοφονείται στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης. Ο 20χρόνος Λεωνίδας Καλτσάς βρίσκεται απαγχονισμένος στο Α.Τ. Νέων Λιοσίων.

15χρόνος αφγανός πρόσφυγας σοβαρά κακοποιημένος από λιμενικό και 21χρόνος που συμμετέχει στο επεισόδιο πέφτει νεκρός κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στην Πάτρα.

O 18χρόνος Έντισον Γιαχάι δολοφονήθηκε μέσα στο σπίτι του από παρέα νεαρών Ελλήνων με 17 μαχαιριές στο Ρέθυμνο.

Ο Γκραμός Παλούσι, 20χρονων έπεσε νεκρός από μαχαιριά του Π. Κ. στη Ζάκυνθο.

Ο Λουάν Μπερντελίμα έχασε τη ζωή του επειδή είχε την ατυχία να βρεθεί στο δρόμο κάποιων εγχώριων νταήδων

Ο Τζεντιάν Τσελνίκου, 20 ετών, σκοτώνεται από αστυφύλακα στην πλατεία Αμερικής.

Ο Αφρίμ Σαλά, 15 ετών, πυροβολήθηκε και έμεινε παράλυτος από τη μέση και κάτω από «τυχαία» εκπυρσοκρότηση.

Ο Τσαβαχίρ Κατσάνι, 22 ετών και ο 15χρόνος ομοεθνής του, Ριον δολοφονήθηκαν από έλληνα οπλοφόρο στο χωριό Γαλάτιστα Χαλκιδικής.

Ο Γιοβάλ Μπατζάρ, 25 ετών, από όπλο συνοριοφύλακα.

Ανήλικος αλβανός κρατούμενος δολοφονείται από σφαίρα αστυνομικού στον τράχηλο, κατά τη διάρκεια εξέγερσης στις Φυλακές Αυλώνας.

Ο 17χρόνος Νίκος Λεωνίδης, πρόσφυγας από τη Γεωργία, δολοφονείται από ασφαλίτη στη Θεσσαλονίκη.

Ο Κόφι Τόνι από τη Γκάνα δολοφονείται, ο 30χρόνος αιγύπτιος Σάαντ Αμπντελχαντί αποκτά υψηλή παραπληγία, ενώ ο 25χρόνος κούρδος Χιντίρ Σερίφ παραμένει παραπληγικός από την μέση και κάτω από τις σφαίρες του Καζάκου.

Ο Λάντι Πέπα, 20 ετών, από αστυνομικούς στην Καστοριά.

Ο Α. Χοξολί, 20 ετών, δολοφονείται από τον Α.Γ. επειδή προσπάθησε να του κλέψει ένα άλογο. Το πτώμα του επιχείρησαν να κρύψουν οι συγγενείς του δολοφόνου.

Ο 17χρόνος σέρβος μαθητής Mάρκο Mπουλάτοβιτς πυροβολείται στην καρδιά από αστυνόμο γιατί θεωρήθηκε ύποπτος για κλοπή.

Ο Ουσέ Ογκμπουέφι δολοφονείται χωρίς λόγο ενώ ο δολοφόνος Ε. Κ. και οι συνεργοί του αρνούνται πεισματικά να δηλώσουν μεταμέλεια για το έγκλημά τους.

Ολοι οι παραπάνω ήταν νέοι και άοπλοι.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου